Ved at bruge denne side acceptere du samtidig Brugbarts og vores partneres brug af cookies.

Læs mere

PPC

PPC står for Pay Per Click - det vil sige du bliver betalt hver gang der klikkes på en annonce.

Redigeret: 2012-04-07 22:07

PPC står for Pay Per Click, og er en annonceringsmetode brugt af forskellige annonce netværker på internettet.

Når du har reklamer på din hjemmeside, så vil du normalt få betaling hver gang der bliver klikket på de annoncer der vises på din side.

Ulemper ved PPC

PPC er dårligt fordi der kan opstå mange ugyldige klik. Eksempelvis ved en bruger klikker ved en fejl, eller når der bliver klikket bevidst, for at svindle sig til større indtægter.

Fejl-klik er mere udbredt end de fleste tror. Der er sider som ligefrem er designet dårligt, med det ene formål at forvirre brugere til at klikke på reklamer, i den tro at det er rigtigt side-indhold de klikker på.

Det er meget vanskeligt at afsløre klik-svindel - af forskellige grunde, som ikke vil blive nævnt her.

Fordele ved PPC

Fordelen ved PPC er at du som annoncør kun kommer til at betale noget, hvis der bliver klikket på dine annoncer - for udgiveren er det normalt en ulempe, og ikke helt retfærdigt, da annonce visninger i sig selv også har deres værdi.

Links

  1. Tjen penge på din Hjemmeside