Ved at bruge denne side acceptere du samtidig Brugbarts og vores partneres brug af cookies.

Læs mere

Kunsten at tiltrække besøgende

Det er ikke altid lige nemt, at tiltrække besøgende til sin hjemmeside, men her kan du få nogle bud på, hvordan du får flere besøgende.

Redigeret: 2015-11-13 13:36

Besøgstallet på ens hjemmeside er en afgørende faktor for, hvor mange penge man kan tjene på reklamer. Det kan dog for mange være svært, at tiltrække besøgende nok til, at det kan betale sig at have en hjemmeside overhovedet.

Problemet er nok, at mange de laver en hjemmeside, uden at have en klar idé om formålet med deres hjemmeside. Typisk opretter de en personlig blog, og håber så på, at de kan komme til at tjene penge på det.

Hvis ens eneste mål er at tjene penge, så vil det blive meget svært, at få succes med sin hjemmeside, og det vil samtidig også være svært, at tiltrække besøgende til siden.

Kunsten at tiltrække besøgende

Egentlig kunne artiklen stoppe lige her, fordi grundlæggende handler det om, at tilbyde værdi til sine besøgende. Hvis den værdi man tilbyder, samtidig har en unik karakter, så vil ens besøgende nærmest komme af sig selv.

Det er dog også muligt, at konkurrere med eksisterende emner, men det vil være betydeligt vanskeligere at opnå samme succes. Hvis man vil have succes med sine hjemmesider, uden at skulle investere for meget af sin tid og sine kræfter i projektet, vil det være oplagt, at finde et unikt fokusområde, som der enten bliver dårligt dækket, eller som ikke er dækket overhovedet.

Søgemaskineoptimering har, modsat hvad mange mener, ikke særlig stor betydning. Hvis man først tilbyder sine besøgende noget unikt og værdifuldt, så vil der ikke være behov for søgemaskineoptimering. Desuden kan man argumentere for, at SEO er en smule uetisk, dersom det ofte involvere linkbuilding, og andre suspekte taktikker.

Den unikke værdi kommer ikke af sig selv

Det er for mange virksomheder nemt at tilbyde unik værdi, fordi de allerede har et eller flere produkter, som de kan markedsføre via deres hjemmesider.

Private hjemmeside ejere og bloggere, må i højere grad, tænke som en medievirksomhed. De må enten tilbyde deres brugere unik viden, eller fantastisk underholdning, og begge dele kan være svært at producere. Men når det endeligt lykkedes, er der et stort potentielle for, at man kan få en stabil indkomst ud af det.

Hvad der starter som et hobby-projekt, kan, hvis man er heldig, ende med at blive en primær indkomst kilde.

Men for at nå der til, er det altså nødvendigt at skille sig ud fra mængden. Det kan man enten gøre ved, helt igennem at tilbyde unik værdi, eller ved at begå sig anderledes. Man kan have et unikt hjemmeside layout, eller vælge en anden tilgang til emnet, end de konkureende hjemmesider.